Середа, 15.05.2024, 13:55
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
корисні посилання
Статистика
Вхід на сайт
Пошук
ВІДДІЛ ЛЕГАЛІЗАЦІЇ
Відділ ДВС
СЕТАМ
Календар
«  Вересень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
Головна » 2015 » Вересень » 9 » Деякі яспекти нового виборчого законодавства до місцевих рад
12:41
Деякі яспекти нового виборчого законодавства до місцевих рад

Цього жовтня українці вибиратимуть місцеву владу за іншими правилами – з усіма їхніми плюсами та мінусами. Верховна Рада за півгодини і за чотири місяці до місцевих виборів змінила правила їхнього проведення. Новели, як у нас заведено, мають і плюси, і мінуси.

Спочатку гарні новини: у нині чинного виборчого законодавства є два значущих плюси. Перший плюс – виборча система до місцевих рад справді змінена. Як би її сьогодні не називали і як би з неї не глузували, але ця система є кращою, ніж чисто мажоритарна, що ми мали раніше. Відтепер кандидати будуть прив'язані до політичних партій, і це буде стимулювати їх до висування на округи не грошових мішків, не помічників і секретарів, а насамперед авторитетних людей – бо від успіху окремих кандидатів залежатиме успіх усієї партії.

Після схвалення закону президентом наступні місцеві вибори в Україні у жовтні цього року відбуватимуться за так званою гібридною системою, у якій зберігається частина мажоритарної та частина пропорційної системи. Відповідно до цього у виборчому бюлетені виборець бачитиме перед собою назву партії і поряд прізвища від одного до трьох кандидатів, які її представляють в регіонах, та ще прізвище кандидата, за яким гарантовано закріплюється місце у місцевій раді, якщо його партія подолає 5-відсотковий виборчий бар’єр. 

В селах і селищах з населенням до 90 тисяч осіб вибори відбуватимуться за звичною мажоритарною системою. Вибори до райрад, міськрад та облрад будуть проходити вже за пропорційною системою.

Мерів міст з населенням більше 90 тис. обиратимуть абсолютною більшістю, тобто 50% + один голос. Для цього передбачена можливість проведення другого туру. Це є революційна норма для України. Кандидатам в мери доведеться по-іншому будувати свої передвиборчі кампанії. Тепер кандидат змушений більше працювати на свій результат, бо є другий тур. А не так, як було раніше, коли "вкидалась" низка технічних кандидатів, аби відібрати голоси у конкурентів.Також ми більше не матимемо мерів, які отримали свої посади з лише 10-15% підтримки містян – тепер кандидати будуть просто зобов'язані отримати абсолютну більшість голосів виборців тієї чи іншої територіальної громади. В подальшому цю норму треба поширити також і на малі міста, села і селища – вона має працювати на всіх рівнях.

Окрім того, міста, райони і області будуть ділитися на округи. По кожному округу партія може висунути свого кандидата (саме партія, виборчі блоки цим законом не передбачені).

Якщо партія набрала 5% голосів, кількість кандидатів від неї, які пройшли, визначається відповідно до кількості голосів, поданих безпосередньо за депутата в окремому окрузі. До ради проходять ті кандидати від партії, які отримали найбільшу підтримку виборців, а не ті, яких партія поставила на перші місця у списку.

Щодо бюлетеня. На ньому буде позначено прізвище кандидата, а навпроти - назва партії, від якої він висувається. Таким чином, відбуватиметься одночасне голосування за кандидата і за партію. Висування мерів теж відбуватиметься тільки від партій.

Дата реєстрації партії для участі у виборах не має значення (немає норми, щоб вона була зареєстрована за рік чи за півроку до виборів), зазначив голова Ради.

Тепер до поганих новин. Головним мінусом нового виборчого законодавства є те, що так і не були запроваджені відкриті списки. Тобто зараз ми отримали змішану модель виборчої системи, яка взяла частину від пропорційної, частину від мажоритарної. Головним мінусом нового виборчого законодавства є те, що так і не були запроваджені відкриті списки.

Ще одним мінусом критики цього закону називають складну процедуру голосування і підрахунку голосів – особливо враховуючи те, що зміни ухвалили за чотири місяці до голосування.

Але насправді процедура підрахунку буде складною лише на рівні обласних, районних, районних у місті, міських комісій. До того ж саме складною, а не неможливою. Для дільничних виборчих комісій взагалі жодних труднощів не виникатиме.

Так самого нічого складного не буде і для виборців. Достатньо буде дуже простої роз'яснювальної кампанії, аби пояснити, що в бюлетені як і раніше треба буде поставити лише одну "пташечку". Просто цього року буде вказана не лише політична сила, а й прізвище її лідера та конкретного кандидата, що потрапить в разі перемоги до районної/районної у місті/міської/обласної ради. Тобто виборець буде оцінювати політичну силу не лише виходячи з назви, тобто партійного бренду, а й людей, які її представляють.

Окрім того, завдяки новому ухваленому закону виборці отримали можливість відкликати депутатів, якщо не задоволені їхньою роботою. Для цього виборці повинні зібрати підписи, направити їх у територіальну виборчу комісію, а та зобов’язана передати їх політичній партії. У свою чергу, політична партія на з'їзді може відкликати свого представника з регіону і "замінити" його іншим.

 

Начальник Ржищівського міського

управління юстиції Захарченко Л.М.

Переглядів: 338 | Додав: Kira | Теги: Деякі яспекти нового виборчого зако | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0