Понеділок, 29.04.2024, 14:16
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
корисні посилання
Статистика
Вхід на сайт
Пошук
ВІДДІЛ ЛЕГАЛІЗАЦІЇ
Відділ ДВС
СЕТАМ
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Повноваження щодо проставлення апостиля на офіційних документах

Постановою Кабінету Міністрів України від 18 січня 2003 року № 61 «Про надання повноважень на проставлення апостиля, передбаченого Конвенцією, що скасовує вимогу легалізації офіційних документів» визначено перелік установ яким надано повноваження на проставлення апостиля, що посвідчує справжність підпису, ким виступала особа, яка підписала документ, у відповідному випадку автентичність печатки чи штампа, якими скріплюється документ, а саме :

Міністерству освіти  і  науки  -  на  офіційних   документах, виданих навчальними закладами, державними органами, підприємствами, установами і організаціями, що стосуються сфери освіти і науки;

Міністерству юстиції  - на документах, що видаються органами
юстиції та судами, а також на документах, що оформляються нотаріусами України;

Міністерству закордонних справ – на всіх інших видах документів.

Правила проставлення апостиля

Проставлення апостиля на офіційних документах, призначених для використання на території інших держав, здійнюється згідно з Правилами, які затверджені спільним наказом Міністерства закордонних справ, Міністерства освіти і науки та Міністерства юстиції від 5 грудня 2003 року № 237/803/151/5 і зареєстровані в Мін’юсті 12 грудня 2003 року за № 1151/8472.

 Апостиль проставляється:

  • на документах,  які  виходять  від  органів   судової   влади України;
  • на документах, які виходять від органів прокуратури України, органів юстиції;
  • на адміністративних документах;
  • на документах про освіту та вчені звання;
  • на документах,    оформлених    державними    і    приватними нотаріусами;
  • на офіційних свідоцтвах, виконаних на документах, підписаних особами у їх приватній якості, таких як офіційні свідоцтва про реєстрацію документа або факту, який існував на певну дату, та офіційних і нотаріальних засвідчених підписів.

Оригінали офіційних документів, виданих установами колишніх союзних республік у складі СРСР, не можуть бути прийняті на території України для проставлення апостиля.

Апостиль може бути проставлено на копіях (фотокопіях) або копіях  (фотокопіях)  з  перекладом  цих документів, засвідчених у встановленому  порядку на території України.

Апостиль  проставляється  на  вимогу особи, яка підписала 
документ, або будь-якого пред’явника документа.

Перелік документів, які подаються для проставлення апостиля

Для проставлення апостиля необхідно подати:

  • оригінал документа, на якому проставляється апостиль,  або його копію, засвідчену в установленому порядку;
  • документ про оплату послуги з проставлення апостиля або документ, що підтверджує право на звільнення від сплати, чи його копію, засвідчену в установленому порядку;
  • заяву  від  особи,  яка  подає  такі  документи.  

Оплата послуги з проставлення апостиля

Наказом Міністерства юстиції від 18 грудня 2003 року № 161/5 встановлено плату за надання послуг з проставлення апостиля на офіційних документах, що видаються органами юстиції, призначених для використання на території інших держав, :

для громадян України, іноземців та осіб без громадянства3 неоподатковувані мінімуми доходів громадян (51 грн);

 для юридичних осіб5 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (85 грн).

Плата за надання послуг з проставляння апостиля перераховується до загального фонду державного бюджету.

Оплата послуги з проставлення апостиля здійснюється шляхом перерахування коштів через банки, відділення поштового зв’язку або програмно- технічні комплекси самообслуговування (у разі наявності).

Перелік осіб, що звільняються від оплати послуги з проставлення апостиля

Від унесення плати звільняються інваліди 1-ої і 2-ої груп, інваліди Великої Вітчизняної війни, громадяни, які належать до першої категорії потерпілих унаслідок Чорнобильської катастрофи, та діти-сироти у разі проставляння апостиля на документах, що стосуються безпосередньо цих громадян.

Відмова у проставленні апостиля
У проставленні апостиля на документі відмовляється, якщо:

  • документ призначається для використання в країні, яка не приєдналася  до  Конвенції або є учасницею Конвенції, але висловила заперечення проти приєднання України відповідно до статті 12 Конвенції;
  • текст документа неможливо прочитати внаслідок пошкодження;
  • документ написаний чи підписаний олівцем або отриманий через
  • засоби факсимільного зв'язку;
  • у документі є незастережені виправлення або дописки;
  • до повноважень компетентного органу не входить проставлення апостиля на цьому документі;
  • компетентному органу не вдалося отримати зразки відповідних підписів,  відбитків печаток та/або штампів.

Термін розгляду документів для проставлення апостиля

Термін розгляду документів про державну реєстрацію актів цивільного стану, поданих для проставлення апостиля, у тому числі на яких неможливе проставлення відмітки про засвідчення головними управліннями юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим та в місті Севастополі у зв’язку з тимчасовою окупацією території України, - один робочий день.

Окремо звертаємо увагу, що відсутність відмітки відповідного головного територіального управління юстиції на документах про державну реєстрацію актів цивільного стану не є перешкодою у проставленні на них апостиля, а лише впливає на термін розгляду у Міністерстві юстиції України – термін розгляду яких складає двадцять  робочих днів.

 

Графік прийому і оформлення документів для проставлення апостиля

Відділ проставлення апостиля Управління державної реєстрації актів цивільного стану Департаменту державної реєстрації Міністерства юстиції України розташовано за адресою :  

місто Київ, вул. М. Раскової 15, телефон 233-65-13, 233-64-75.

 

Прийом документів здійснюється :

понеділок, вівторок, п’ятницю з 9.00 до 12.00;

середа з 9.00 до 12.00 та з 17.30 до 18.30;

третю суботу кожного місяця з 9.00 до 12.00.

 

Видача документів здійснюється :

понеділок, вівторок з 16.00 до 17.30;

середа з 16.00 до 17.30 (для документів, прийнятих з 9.00 до 12.00) та з 19.15 до 19.45 (для документів, прийнятих з 17.30 до 18.30);

п’ятницю з 15.00 до 16.30;

третю суботу кожного місяця з 15.00 до 16.00.