Понеділок, 29.04.2024, 19:05
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
корисні посилання
Статистика
Вхід на сайт
Пошук
ВІДДІЛ ЛЕГАЛІЗАЦІЇ
Відділ ДВС
СЕТАМ
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

НОРМАТИВНО-ПРАВОВІ АКТИ про МКМР з правової освіти населення

 

1. Постанова Кабінету Міністрів України від 29 травня 1995 р. N 366 "ПОЛОЖЕННЯ про Всеукраїнську міжвідомчу координаційно-методичну раду з правової освіти населення"

 

ГАФІКИ ВИЇЗДІВ консультативних центрів Ржищівської міської міжвідомчої координаційно-методичної ради з правової освіти населення

  "ГРАФІК виїздів пересувних консультативних центрів з надання безоплатної первинної правової допомоги населенню м. Ржищева, в тому числі громадянам, які переміщаються з тимчасово окупованої території та районів проведення антитерористичної операції, військовослужбовцям, які беруть участь в антитерористичній операції, та їх сім'ям працівниками Ржищівського міського управління юстиції та членами Ржищівської міської міжвідомчої координаційно-методичної ради з правової освіти населення "

 

П О Л О Ж Е Н Н Я

про Ржищівську міську міжвідомчу координаційно методичну раду з правової освіти населення

1. Загальна частина

 1.1 Ржищівська міська міжвідомча координаційно - методична рада з правової освіти населення (далі МКМР)  є консультативно - дорадчим органом, що створюється при Ржищівському міськвиконкомі.

1.2.  Положення про МКМР затверджується розпорядженням голови Ржищівського міськвиконкому.  Склад МКМР затверджується розпорядженням голови Ржищівського міськвиконкому за погодженням з керівниками органів, установ та організацій, представники яких входять до її складу.

1.3. До складу МКМР входять керівні працівники управлінь та відділів Ржищівського міськвиконкому, інших органів виконавчої влади ( за згодою), судових органів (за згодою), закладів освіти і культури, засобів масової інформації, громадських організацій, які є її членами.

1.4. Головою МКМР за посадою є перший заступник голови Ржищівського міськвиконкому згідно з розподілом обов’язків; заступником голови МКМР – начальник Ржищівського міського управління юстиції; секретерам – головний спеціаліст Ржищівського міського управління юстиції.

1.5. МКМР у своїй діяльності керується: Конституцією України, законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Програмою правової освіти населення, затвердженою Указом Президента України від 18.01.2001  року №992, Положенням про Всеукраїнську міжвідомчу координаційно – методичну раду з правової освіти населення, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.05.1995 року №366, Програмою правової освіти населення на 2005 – 2007 роки, затвердженою рішенням  Ржищівського міськвиконкому від 10.03.2005 року №137-17-ΙV, Рекомендаціями Всеукраїнської міжвідомчої координаційно – методичної ради з правової освіти населення, розпорядженнями голови Ржищівського міськвиконкому, а також цим Положенням.

2. Основні завдання МКМР.

Основними завданнями МКМР є:

2.1. Розроблення пропозицій щодо координації діяльності місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань юридичної освіти працівників цих органів, керівників і спеціалістів установ та організацій незалежно від форм власності, правового навчання і виховання молоді та інших категорій населення міста, яким потрібні юридичні знання, і взаємодія з громадськими організаціями з цих питань.

2.2. Надання методичної допомоги структурним підрозділам міськвиконкому, громадським організаціям, у проведенні роботи щодо підвищення правової культури тих верств населення, які не мають професійної юридичної освіти.

2.3. Розроблення пропозицій (рекомендацій) щодо удосконалення правової навчально – виховної роботи.

2.4. Вивчення і поширення кращого досвіду роботи з питань правової освіти населення.

3. Основні напрямки діяльності МКМР.

МКМР відповідно до покладених на неї завдань:

3.1. Здійснює ознайомлення зі станом роботи з питань організації та здійснення правової освіти на підприємствах , установах, організаціях не залежно від форм власності, засобах масової інформації та вивчає стан правової освіти у   навчальних закладах.

3.2. Аналізує стан та цілеспрямованість правової навчально – виховної роботи.

3.3. Заслуховує на своїх засіданнях найбільш актуальні питання правової освіти: підсумки зазначених вище ознайомлень, аналізів, оглядів – конкурсів, стан підготовки викладачів правових дисциплін, а також повідомлення членів МКМР  та інших осіб про проведену роботу з питань правового навчання і виховання тощо.

 4. Повноваження голови МКМР. 

 4.1. Голова МКМР працює на громадських засадах.

4.2. Голова МКМР:

4.2.1.Координує роботу членів МКМР, здійснює загальний контроль за виконанням рекомендацій, прийнятих МКМР.

4.2.2.Головоє на засіданнях МКМР.

4.2.3. Підписує документи щодо діяльності МКМР.

4.2.4. Ініціює перед МКМР розгляд питань щодо залучення до її складу інших представників органів та установ.

4.2.5. Ініціює проведення позапланових засідань та розгляд додаткових питань.

4.2.6. Забезпечує здійснення через засоби масової інформації інформування населення з питань діяльності МКМР з правової освіти населення.

4.2.7. Відповідно до прийнятого МКМР рішення виходить з поданням щодо введення рекомендацій у дію актами органів виконавчої влади, місцевого самоврядування.

4.2.8. Здійснює інші дії, що не суперечать законодавству та колу повноважень, визначених цим Положенням.

5. Повноваження заступника голови МКМР.

5.1. Заступник голови МКМР працює на громадських засадах.

5.2. Заступник голови МКМР:

5.2.1. Координує роботу МКМР відповідно до розподілу посадових обов’язків, затверджених головою МКМР.

5.2.2. У разі відсутності голови МКМР за його дорученням головує на засіданнях.

5.2.3. Приймає участь у засіданнях та обговоренні проектів рекомендацій, надає мотивовані пропозиції.

5.2.4. надає пропозиції щодо планів роботи МКМР.

5.2.5. Ініціює проведення запланованих засідань та розгляд додаткових питань.

5.2.6. надає інформацію, необхідну для розгляду питань, передбачених планами роботи МКМР, що стосуються компетенції органу, який він представляє.

5.2.7. Входить до складу робочих груп з підготовки засідань МКМР.

5.2.8. Контролює виконання рекомендацій з питань, що стосуються компетенції органу, який він представляє.

5.2.9. Звітує про хід виконання рекомендацій органом, який він представляє.

5.2.10. Забезпечує здіснення засобами масової інформації інформування населення з питань діяльності МКМР з правової освіти населення.

6. Повноваження членів МКМР.

6.1. Члени МКМР працюють на громадських засадах.

6.2. Члени МКМР:

6.2.1. надають пропозиції щодо планів роботи МКМР.

6.2.2. Ініціюють проведення запланованих засідань та розгляд додаткових питань.

6.2.3. надають інформацію, необхідну для розгляду питань, передбачених планами роботи МКМР, що стосується компетенції органів, які вони представляють.

6.2.4. Входять до складу робочих груп з підготовки засідань МКМР.

6.2.5. Беруть участь у підготовці рекомендацій МКМР.

6.2.6. Приймають участь у засіданнях та обговореннях проектів рекомендацій, надають мотивовані пропозиції.

6.2.7. Контролюють виконання рекомендацій з питань, що стосуються компетенції органів, які вони представляють.

6.2.8. Звітують про хід виконання рекомендацій органами, які вони представляють.

6.2.9. Вносять пропозиції щодо реалізації прийнятих МКМР рішень.

6.2.10. Забезпечують здіснення через засоби масової інформації інформування населення з питань діяльності МКМР з правової освіти населення.

7. Повноваження відповідального секретаря.

7.1. Відповідальний секретар працює на громадських засадах.

7.2. Забезпечує діяльність МКМР, а саме:

7.2.1. За пропозиціями голови, заступника голови, членів МКМР розробляє проекти планів роботи МКМР з правової освіти населення;

7.2.2. Розробляє проекти рекомендацій;

7.2.3. Готує інші документи, які необхідні для проведення засідань МКМР;

7.2.4. Веде протоколи МКМР;

7.2.5. Контролює хід реалізації прийнятих МКМР документів та інформує голову МКМР з правової освіти населення про результати їх виконання.

7.2.6. Забезпечує здійснення через засоби масової інформації інформування населення з питань діяльності МКМР з правової освіти населення.

8. Організація роботи МКМР.

8.1. МКМР працює на громадських засадах.

8.2. Основою в організації діяльності МКМР є планування її роботи.

8.3. План роботи МКМР складається з урахуванням пропозицій всіх її членів.

8.4. Представники органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, установ, організацій, засобів масової інформації, які є членами МКМР, надсилають пропозиції до плану роботи з їх мотивованим обґрунтуванням.

8.5. Пропозиції мають містити як інформацію щодо переліку питань, які бажано розглянути на засіданнях МКМР, так і інформацію щодо організації право освітніх заходів, таких як: ознайомлення, огляди – конкурси, „круглі  столи”, конференції, тощо, з метою їх реалізації усіма її членами.

8.6. Відповідальним секретарем опрацьовуються всі пропозиції та складається проект плану роботи.

8.7. Проект плану роботи МКМР склюється на рік та виноситься до розгляду та обговорення на підсумковому її засіданні. Після обговорення, внесення відповідних змін та доповнень проект плану роботи в останній редакції подається на затвердження голові МКМР.

8.8. План роботи складається з двох частин: питання організаційної та методичної роботи.

8.9. До організаційної частини входить: питання, що розглядатимуться на засіданнях, дата проведення засідань, перелік членів МКМР, відповідальних за підготовку запланованих до розгляду питань.

8.10. Планом роботи може бути передбачено проведення виїзних засідань МКМР із зазначенням місця їх проведення.

8.11. До методичної частини входить: перелік право освітніх заходів, які планують організовувати члени МКМР, серед яких семінари з викладачами правових дисциплін, „круглі столи”, правові вікторини, брейн – ринги для школярів, студентської молоді, прес – конференції для засобів масової інформації, організація роботи правових клубів, виїзних консультативних пунктів для надання безкоштовної правової допомоги мало захищеним верствам населення, правові огляди – конкурси серед школярів, навчальних закладів, бібліотек, засобів масової інформації, здійснення вивчень, узагальнень право освітньої діяльності навчальних закладів, підприємств, установ, організацій, розроблення та затвердження методичних рекомендацій.

8.12. Питання методичної роботи також включають конкретні заходи, коло відповідальних осіб, за проведення запланованих право освітніх заходів, терміни їх виконання.

8.13. У разі необхідності проведення позапланового засідання чи внесення до розгляду на запланованому засіданні МКМР додаткового питання, член МКМР, який ініціює проведення позачергового засідання (розгляду додаткового питання), узгоджується це питання із головою МКМР. При цьому ним повинна бути надана доповідна записка на ім’я голови МКМР з відповідним мотивуванням. Якщо головою МКМР надано згоду на проведення позапланового засідання (розгляду додаткового питання), його проведення не повинно заміняти передбачене планом засідання чи питання.

8.14. План роботи МКМР має бути виконаний у повному обсязі. При наявності об’єктивних причин, що зумовлюють не можливість розгляду запланованого питання, вони повинні бути відображені у протоколі засідання МКМР.

8.15. Основою формою роботи МКМР є засідання, які проводяться в міру необхідності, але не рідше одного разу на півріччя відповідно до плану роботи, що розробляється на рік та затверджується на засіданні МКМР.

8.16. Засідання МКМР є правомочним , якщо на ньому присутня більшість її членів.

8.17. Для участі на засідання МКМР можуть запрошуватися за згодою її членів в установленому порядку науковці, студенти – практики, практикуючі юристи, спеціалісти різних галузей права, які не є членами МКМР.

8.18. Рішення МКМР вважається прийнятим,  якщо за нього проголосувало більше половини присутніх на засіданні її членів. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови МКМР.

8.19. МКМР приймає рішення у формі рекомендацій.

8.20. У разі необхідності можуть проводитися виїзні засідання МКМР.

8.21. МКМР організовує свою роботу по секціях.

8.22. Положення по секціях та їх склад затверджується головою МКМР,

8.23. МКМР здійснює свою діяльність на засадах гласності, її завдання і проведені заходи висвітлюються у засобах масової інформації.

8.24. Організаційне та матеріально – технічне забезпечення діяльності МКМР у межах своєї компетенції здійснює міськвиконком.

 9. Підготовка та проведення засідань МКМР.

9.1. Підготовка та засідання МКМР,.

9.1.1. Проведенню засідання МКМР передує відповідна підготовка з передбаченим планом питань, яка полягає у вивченні фактичного стану справ з кола питань, що розглядатимуться; збори додаткової інформації; узагальнення всіх отриманих матеріалів.

9.1.2. Підготовку до проведення засідання МКМР здійснюють її члени та відповідальний секретар. У разі потреби створюється робоча група. До участі в її роботі так само, як і для участі в засіданні МКМР можуть запрошуватися за їх згодою спеціалісти різних галузей знань, науковці, студенти, практикуючі юристи, які не є членами МКМР.

9.1.3. Робоча група проводить вивчення стану навчально – виховної, культурно – освітньої, інформаційної роботи у визначеній сфері діяльності, за підсумками якого складається довідка. В ній відображається фактичний стан справ, вносяться пропозиції щодо удосконалення право освітньої  та виховної робот або розповсюджен6я позитивного досвіду роботи.

9.1.4. Члени МКМР, до компетенції яких відноситься питання, що готується до розгляду, подають відповідальному секретарю МКМР детальну та вичерпну інформацію щодо нього.

9.1.5. Крім, цього у разі необхідності членами МКМР та відповідальним секретарем можуть робитись запити щодо надання інформації з передбаченого кола питань до інших органів та установ.

9.1.6. Після завершення підготовчої роботи голова МКМР за поданням відповідального секретаря призначає дату та час засідання МКМР, визначає доповідачів, регламент, послідовність розгляду питань тощо.

9.1.7. Перед проведенням засідання МКМР, вирішується питання про склад осіб, запрошених до участі в ньому. У виключних випадках можлива зміна дійсного члена МКМР на особу, яка відповідно до розподілу функціональних повноважень в органі, що представлений в складі МКМР, виконує його обов’язки в разі відсутності.

9.1.8. Для проведення засідання відповідальний секретар МКМР складає пакет документів для голови та її членів, а саме: регламент засідання, порядок денний, проект рекомендацій.

9.1.9. Проект рекомендацій члена МКМР надається безпосередньо перед засіданням.

9.1.10. Відповідальним секретарем МКМР направляються запрошення (за підписом голови МКМР) на засідання членам МКМР, керівникам зацікавлений установ, організацій, до якого додається порядок денний засідання.

9.2. Проведення засідання МКМР.     

9.2.1. засідання МКМР відкриває і веде голова МКМР або за його дорученням заступник голови МКМР.

9.2.2 Відповідальний секретар веде протокол засідання МКМР, який підписується ним і головою МКМР з правової освіти населення.

9.2.3. По кожному питанню заслуховуються кілька виступаючих, які окреслюють проблему з різних точок зору, пропонують шляхи їх вирішення. Проект рекомендацій обговорюється. За результатами обговорення можливе надання додаткових пропозицій як членами МКМР, так і особами, присутніми на засіданні.

9.2.4. Після обговорення проекту рекомендацій з кожного питання приймається рішення шляхом голосування. Рішення МКМР вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини присутніх на засіданні її членів. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови МКМР.

9.2.5. Опрацьовані відповідальним секретарем МКМР з урахуванням наданих під час обговорення пропозицій, зауважень та затверджені головою МКМР письмові рекомендації надсилаються членам МКМР, зацікавленим установам, організаціям для їх реалізації та використання в роботі.

10. Контроль за реалізацією рекомендацій МКМР.

10.1. Відповідальний секретар МКМР контролює хід реалізації прийнятих рекомендацій.

10.2. На підсумковому засіданні МКМР члени МКМР звітують про роботу, проведену органом, який він представляє, щодо реалізації рекомендацій МКМР.

   При цьому відповідальному секретарю МКМР доцільно надіслати її членам листи – нагадування, а у разі необхідності окремо всі рекомендації, що надавались МКМР у продовж року кожному конкретному органу.

10.3. Відповідальний секретар МКМР перед проведенням підсумкового засідання МКМР узагальнює всю інформацію про стан виконання рекомендацій та проведену роботу її членами. Зазначена інформація заслуховується на підсумковому засіданні та у разі необхідності (недостатності проведеної роботи, відсутності позитивних зрушень та результатів) приймається рішення про вжиття додаткових заходів.

10.4. Крім того, якщо у рекомендаціях МКМР зазначені конкретні терміни їх виконання та звітності, відповідальним секретарем МКМР направляється відповідний запит щодо надання інформації у вказані строки.

10.5. При закінченні терміну виконання рекомендацій, установа, яка представлена у МКМР, що відповідає за їх реалізацію, повинна подати голові МКМР інформацію з цього питання. Голова МКМР ознайомлюється з наданою інформацією, приймає рішення з цього питання та переадресовує відповідальному секретарю МКМР з відповідним мотивуванням.

10.6. При не поданні інформації або поданні неповної, недостовірної інформації членом МКМР зобов’язана ознайомитися зі станом роботи, а при необхідності  -  заслухати це питання  в порядку контролю.

10.7. Якщо заходи, вжиті членами МКМР, не дають кінцевого позитивного результату, голова МКМР приймає рішення щодо розгляду цього питання органом виконавчої влади, місцевого самоврядування. У виключних випадках відповідно до прийнятого рішення голова МКМР виходить з поданням щодо введення рекомендацій МКМР у дію актами органів виконавчої влади, місцевого самоврядування.

11. Організація діловодства МКМР.

11.1. Ведення діловодства забезпечує відповідальний секретар МКМР з правової освіти населення.

11.2. матеріали МКМР окрім документів , регламентують її діяльність складаються також із поточної документації.

11.3. Поточна документація МКМР умовно поділяється на три блоки: матеріали, пов’язані з плануванням роботи МКМР; матеріали проведення засідань МКМР; матеріали щодо практичної реалізації рекомендацій МКМР.

11.4. До матеріалів, пов’язаних з плануванням роботи міської МКМР відносяться: річний план роботи МКМР, плани заходів, пропозиції членів МКМР до річного плану роботи.

11.5. До матеріалів проведення засідань МКМР відносяться: регламент засідання, порядок денний, протокол засідання МКМР, тексти доповідей, виступів, листи членам МКМР щодо участі у засіданнях, списки членів МКМР, присутніх на засіданні, та списки запрошених осіб.

11.6. До матеріалів щодо практичної реалізації рекомендацій МКМР відносяться: довідки про вивчення стану право освітньої роботи у навчальних закладах, на підприємствах, установах, організаціях, робота яких розглядається на засіданні МКМР, узагальнення позитивного досвіду право освітньої діяльності, методичні рекомендації.

12. Звітність МКМР.

12.1. Ржищівська міська міжвідомча координаційно – методична рада з правової освіти населення підзвітна та підконтрольована Київській обласній міжвідомчій координаційно – методичній раді з правової освіти населення .

12.2. Київська обласна міжвідомча координаційно – методична рада з правової освіти населення здійснює методичне керівництво діяльністю Ржищівської міської міжвідомчої координаційно – методичної ради з правової освіти населення.

12.3. Ржищівська міська міжвідомча координаційно – методична рада з правової освіти населення надає звітну інформацію про хід виконання рекомендацій Всеукраїнської МКМР з правової освіти населення та обласної МКМР з правової освіти населення для її розгляду на підсумковому засіданні МКМР.