Четвер, 16.05.2024, 21:04
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
корисні посилання
Статистика
Вхід на сайт
Пошук
ВІДДІЛ ЛЕГАЛІЗАЦІЇ
Відділ ДВС
СЕТАМ
Календар
«  Квітень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Головна » 2015 » Квітень » 8 » Президент підписав Закон про спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція). Що ж змінилося?
15:16
Президент підписав Закон про спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція). Що ж змінилося?

     02 квітня 2015 року Президент України підписав Закон України № 191-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)» (далі – Закон). Головною метою цього Закону є дерегуляція господарської діяльності та приведення законодавства в окремих сферах у відповідність до правового поля ЄС.

    Так що ж, насправді, змінилося і як це допоможе пересічним громадянам простіше та якісніше отримувати адмінпослуги в сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно? Яким чином ці зміни вплинуть на підприємців, сільгоспвиробників та інших юридичних осіб?                                                 

    По-перше, зміни до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» передбачають, зокрема:

  • розширено перелік осіб (додані нотаріуси, посадові особи органів місцевого самоврядування, адміністратори ЦНАПів), що можуть виконувати повноваження державного реєстратора з видачі та прийому документів, пов’язаних із державною реєстрацією прав (частина перша статті 9);
  • передбачена можливість, за бажанням громадянина, отримати платну адміністративні послуги (абзаци другий і третій частини тринадцятої статті 15);
  • державне мито, що сплачувалось раніше при подачі заяви про державну реєстрацію прав, замінено на адміністративний збір, розмір якого визначається в залежності від двох критеріїв: площа та вид заявника (фізична або юридична особа) (пункт 1 частини першої статті 29).
  • у разі відмови у державній реєстрації прав та їх обтяжень плата за надання витягу з Державного реєстру прав підлягає поверненню, а також, у разі відкликання заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень адміністративний збір та плата за надання витягу з Державного реєстру прав підлягають поверненню (частина четверта статті 29);

   По-друге, зміни до Земельного кодексу України:

  • передбачена можливість передачі громадянами земельних ділянок, призначених для ведення особистого селянського господарства (ОСГ), у користування юридичним особам України і користування ними для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, фермерського господарства без зміни цільового призначення (ст. 33).

    По-третє, зміни до Закону України «Про оренду землі» передбачають наступне:

  • прибраний перелік невід’ємних частин договору, тобто додатків (план або схема земельної ділянки, яка передається в оренду; кадастровий план земельної ділянки з відображенням  обмежень (обтяжень) у її використанні та встановлених земельних сервітутів; акт визначення   меж   земельної   ділянки   в   натурі   (на місцевості); акт приймання-передачі об'єкта оренди; проект  відведення  земельної ділянки у разі його розроблення згідно із  законом) та скорочений істотний перелік умов договору (ст. 15);
  • визначено, що об’єкт за договором оренди землі вважається переданим орендодавцем орендареві з моменту державної реєстрації права оренди (ст. 17);
  • встановлюється найменший можливий граничний строк оренди земельних ділянок с/г походження, що складає 7 років (ст. 19).

   Також, у зв’язку із вступом в силу Закону вступила в силу постанова Кабінету Міністрів України № 137 від 18 березня 2015 року.

    Суттєві нововведення цієї постанови:

  • визначають поняття прийому та видачі документів, пов’язаних із державною реєстрацією прав;
  • передбачають можливість отримання документів за результатами розгляду заяв про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (витягів, свідоцтв, рішень про відмову або зупинення державної реєстрації прав та їх обтяжень) через мережу Інтернет в електронному вигляді. Також постановою передбачено, що такі документи мають однакову юридичну силу з їх паперовими аналогами.

     Крім того, відповідно до наказу Мін’юсту № 240/5 від 23 лютого 2015 року з 06 квітня 2015 року у Київській області стартує пілотний проект щодо розподілу функціональних обов’язків між особами, які приймають заяви у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, та особами, які приймають рішення за результатами розгляду таких заяв. В рамках цього проекту громадяни та юридичні особи мають право подавати документи щодо проведення державної реєстрації прав до будь-якої реєстраційної служби в межах Київської області, незалежно від місця розташування нерухомого майна.

Ржищівське міське управління юстиції 

Переглядів: 280 | Додав: Kira | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0