- ІНФОРМАЦІЙНІ ТА ТЕХНОЛОГІЧНІ КАРТКИ
- ПЕРЕЛІК ГРОМАДСЬКИХ ОБ'ЄДНАНЬ ТА ІНШИХ ГРОМАДСЬКИХ ФОРМУВАНЬ
- ЗРАЗКИ ДОКУМЕНТІВ для реєстрації громадських об'єднань та інших громадських формувань
13:16 Правові питання у сфері надання житлово-комунальних послуг | |
На сьогоднішній день надзвичайно актуальними залишаються проблеми житлово-комунального господарства. Вода, газ, електроенергія, центральне опалення – без більшості цих послуг пересічному українцеві складно уявити своє життя. І тим більше дивно, чому так мало співвітчизників задаються питанням, на яких підставах вони ці послуги отримують, які права і обов’язки мають як їх споживачі. Давайте зясуємо деякі правові питання у сфері надання житлово-комунальних послуг. Статтею 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 24.06.2004 N 1875-IV визначено, що споживач має право одержувати вчасно та відповідної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством та умовами договору на надання житлово-комунальних послуг; одержувати в установленому законодавством порядку необхідну інформацію про перелік житлово-комунальних послуг, їх вартість, загальну вартість місячного платежу, структуру ціни/тарифу, норми споживання, порядок надання житлово-комунальних послуг, їх споживчі властивості тощо; на відшкодування збитків, завданих його майну та/або приміщенню, шкоди, заподіяної його життю чи здоров'ю внаслідок неналежного надання або ненадання житлово-комунальних послуг; на усунення протягом строку, встановленого договором або законодавством, виявлених недоліків у наданні житлово-комунальних послуг. Окрім того він має право на зменшення розміру плати за надані послуги в разі їх ненадання або надання не в повному обсязі, зниження їх якості в порядку, визначеному договором або законодавством. Законом визначено, що порядок надання житлово-комунальних послуг, їх якісні та кількісні показники мають відповідати умовам договору та вимогам законодавства. У разі порушення виконавцем умов договору, споживач має право викликати його представника для складення та підписання акта-претензії споживача, в якому зазначаються строки, види, показники порушень тощо. Представник виконавця повинен з'явитися на виклик споживача не пізніше строку, визначеного договором. Акт-претензія складається споживачем та представником виконавця і скріплюється їхніми підписами. У разі неприбуття представника виконавця в погоджений умовами договору строк або необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії він вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі. Акт-претензія споживача подається виконавцю, який протягом трьох робочих днів вирішує питання про перерахунок платежів або видає письмово споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензій. Спори щодо задоволення претензій споживачів вирішуються в суді. Споживач має право на досудове вирішення спору шляхом задоволення пред'явленої претензії.
Головний спеціаліст управляння юстиції Войтенко К.О. | |
|
Всього коментарів: 0 | |