Середа, 15.05.2024, 06:53
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
корисні посилання
Статистика
Вхід на сайт
Пошук
ВІДДІЛ ЛЕГАЛІЗАЦІЇ
Відділ ДВС
СЕТАМ
Календар
«  Липень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Головна » 2015 » Липень » 13 » Нова послуга в сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно: попередня подача заяв в електронній формі
11:42
Нова послуга в сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно: попередня подача заяв в електронній формі

Як відомо, успішний досвід Київської області в реалізації пілотних проектів у сфері державної реєстрації прав, в тому числі, дозволив розширити пілотний проект з екстериторіальності у сфері бізнесу на всю територію України.

Але на цьому реформування системи державної реєстрації не закінчується, а відтак основним напрямом реформування системи в подальшому має стати мінімізація контакту заявників із суб’єктами, що надають адміністративні послуги і, як наслідок, мінімізація корупційних ризиків, покращення сервісу, уникнення черг та скорочення часу надання адмінпослуг. Такого результату можливо досягнути, зокрема, за рахунок впровадження додаткових електронних сервісів. Проте, незважаючи на вже наявні електронні послуги, у сфері державної реєстрації прав актуальним є запровадження можливості подачі заяв в електронній формі.

Наприклад, типова ситуація, коли юридична особа, що має намір зареєструвати чималу кількість однотипних заяв, вимушена спочатку довго очікувати в черзі, а потім не менш довго очікувати поки державний реєстратор завершить прийом їх документів (сканування, видача карток тощо).

Шляхи вирішення зазначеної проблеми вбачаються у наданні зацікавленим юридичним особам можливості формування за допомогою Державного реєстру прав на нерухоме майно електронних заяв та документів і передачі їх органу державної реєстрації прав.

Таким чином, орган державної реєстрації прав зможе попередньо приймати дані заяви та організовувати прийом заявника з оригіналами документів. У процесі такого прийому буде можливим оперативно встановлювати відповідність поданих документів їх сформованим раніше електронним копіям, після чого заява реєструватиметься в базі даних заяв та запитів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

У процесі подальшого розгляду заяв, у відповідності до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», можливе направлення документів, сформованих за результатом розгляду заяв (тобто витягів, свідоцтв), заявнику в електронній формі.

З метою реалізації даної можливості, Головним територіальним управлінням юстиції у Кихвській області запропоновано запровадити наказом Міністерства юстиції України відповідний пілотний проект на території Київщини.

Відповідно до вищезазначеного, за результатом обговорення таких ініціатив на рівні Міністерства юстиції, з метою покращення умов отримання фізичними та юридичними особами адміністративних послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень  07 липня 2015 року Міністерством юстиції України було прийнято наказ № 1159/5 «Про реалізацію пілотного проекту у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень щодо попередньої подачі заяв.

Даний пілотний проект запроваджений в управліннях юстиції Київської та Одеської областей у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та стосується попередньої подачі заяв в електронному вигляді.

Таке нововведення поширюється на всіх сільгоспвиробників та тих, хто переробляє сільськогосподарську продукцію, (представників агробізнесу), забудовників багатоповерхових будинків та інших осіб, визначених пунктами 49, 50 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2013 року № 868, на основі відповідного договору, що укладатиметься з адміністратором Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Механізм попередньої подачі документів для вищезгаданих осіб буде реалізований шляхом використання електронного цифрового підпису та укладання договору, на підставі якого їм буде надано доступ до програмних засобів Державного реєстру речових прав.

Після отримання сформованої заявником та переданої в електронному вигляді заяви, орган державної реєстрації прав або адміністратор ЦНАП перевіряє у строк до 6 днів наявність всіх необхідних для державної реєстрації речових прав на нерухоме майно документів, поданих в електронному вигляді. Після зазначеної перевірки орган державної реєстрації прав повідомляє заявника про конкретну дату і час, коли його буде прийнято для передачі оригіналів, раніше надісланих електронних документів. Перевіривши в присутності заявника наявність оригіналів документів та їх відповідність електронним документам державний реєстратор видає картку прийому заяви. З цього моменту починається відлік часу, що передбачений законодавством для проведення державної реєстрації речових прав та формування необхідних документів.

Слід зазначити, що наказ набирає чинності через десять днів з дня його офіційного опублікування, а тому вже найближчим часом це створить нові можливості для більш якісного надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно представників аграрного сектору та забудовників.

Отже, яким чином це відбуватиметься на практиці:

  1. Особаяка відповідно до наказу Мінюсту № 1159/5 «Про реалізацію пілотного проекту у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень щодо попередньої подачі заяв» має право на попередню подачу документів в електронній формі (наприклад: забудовник або голова фермерського господарства) заключає договір з адміністратором Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (Наразі ДП «Інформ’юст»).
  1. Далі дана особа оформлює Електронний Цифровий Підпис та навчає відповідного працівника (наприклад: бухгалтера) для роботи на спеціальному програмному забезпеченні, за допомогою якого здійснюється попередня подача заяв про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно в електронному вигляді.
  1. Навчений працівник у цій програмі формує заяву про державну реєстрацію речових прав й документи, що додаються до неї відповідно до законодавства,за допомогою програмних засобів Державного реєстру прав та надсилає за допомогою реєстру в електронному вигляді в чергу заяв до відповідного органу державної реєстрації.
  1. Орган державної реєстрації прав протягом 6 днів, отримавши надісланих пакет документів, перевіряє наявність всіх необхідних для державної реєстрації речових прав на нерухоме майно документів.
  1. Орган державної реєстрації прав, або адміністратор ЦНАП після такої обробки електронного пакету документів, повідомляє заявника про попередні результати розгляду документів та запрошує його прибути на конкретну дату і часдля пред’явлення оригіналів надісланих документів та отримання картки прийому заяви. З моменту отримання картки прийому починається перебіг часу, визначений законодавством для проведення державної реєстрації прав на нерухоме майно.
  1. Заявник очікує на прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень протягом строку, зазначеному у законодавстві, та після того, в залежності від вибору: або відвідує відповідну реєстраційну службу для отримання паперового оригіналу документу, сформованого за результатом прийнятого рішення (витяг, свідоцтво), або не виходячи з офісу (чи з дому) отримує оригінал такого документу через Інтернет.

Нагадуємо, що відповідно до постанови Кабміну України № 137 від 18 березня 2015 року «Про Деякі питання спрощення порядку надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» рішення державного реєстратора, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, свідоцтво про право власності на нерухоме майно, отримані в електронній та паперовій формі за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, мають однакову юридичну силу.

Які переваги надають зазначені зміни:

  • Мінімізують контакт заявника із чиновником, а відтак знижує ризик корупційного зв’язку;
  • Надають можливість подання заяв у необмеженій кількості без черги у зручний для заявника час;     
  • Наступний візит до органу державної реєстрації для отримання карток прийому заяви відбувається на заздалегідь зазначену дату і час тазаймає для заявника біля 30 хвилин, замість кількох днів раніше.

За матеріалами:http://www.kyivobljust.gov.ua/

Переглядів: 499 | Додав: Kira | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0